حال دل

حال دل با تو گفتنم هوس است..

کامپیوتر ساینتیست؟ لازم نداریم!

  • ۱۹:۳۰

امروز سر نهار بحث بود که باهاماس(کشوری در جزایر کاراییب) ویزای یک ساله می‌دهد تا اگر هوم‌آفیس کار می‌کنی یک سال آنجا از خانه کار کنی :)) هزینه‌ی زندگی هم گویا خیلی زیاد نیست و همه اینطوری بودند که چی از این بهتر حالا که فعلا میتوانیم از خانه کار کنیم؟ بعد خسوس(یک ویزیتور اسپانیایی که یکی دو هفته قرار است اینجا باشد) گفت قطب جنوب هم ریسرچر می‌گیرد و می‌شود از آنجا از "خانه" کار کرد. همه خندیدند ولی من؟ کمی دیوانه‌ام. فکرش افتاد توی سرم. فکرش را بکن! قطب جنوب!

در حالی که کلی کار مهم دارم، نشستم به تحقیق راجع به قطب جنوب. قطب جنوب طی قراردادی بین کشورها تنها قاره‌ای است که فقط برای مقاصد صلح‌آمیز و علمی استفاده می‌شود. کشورهای مختلفی آنجا پایگاه دارند و دانشمندانشان مشغول پژوهش‌اند. فکرش را بکن! دانشمندی باشی در شش ماهه‌ی زمستانه. با دمایی که تا منفی نود می‌رسد، ولی توی پایگاه گرم است. خیلی شب‌ها شفق قطبی می‌بینی. فقط تو هستی و گروهی دیگر دانشمند و نیروهای خدماتی. یک جور تجربه‌ی جدید و بی‌نظیر از تنهایی و ایزوله بودن است. می‌توانی در اوقات فراغت کارهای محدودی انجام بدهی، ولی مگر چند نفر دیگر در دنیا هستند که می‌توانند زندگی در قطب جنوب را تجربه کنند؟ خیلی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد! شبیه فیلم‌ها و کتاب‌ها. جندتا ویدئوی یوتیوب هم دیدم درباره‌ی اینکه زندگی آنجا چطور است و آه، عاشقش شدم!

البته ادامه‌ی تحقیقاتم به اینجا رسید که شرمنده، برای شما کامپیوتری‌ها کار ریسرچی نداریم. آخر می‌دانید؟ شما از هرجای دنیا می‌توانید کار کنید و اگر هم کاری باشد دیتا را می‌فرستیم یک جای گرم‌تر با اینترنت پایدارتر و شما رویش کار کنید. خیلی دوست دارید بیایید؟ خب، می‌توانید برای کارهایی نظیر مهندس شبکه و سخت‌افزار و برق اپلای کنید، و البته سابقه کار مرتبط لازم است. جایگزین این است که برای کارهای خدماتی مثل ظرف شستن بیایید. خیلی دانشمندها هستند که برای این‌ کار می‌آیند چون رشته‌ی آن‌ها اینجا به درد نمی‌خورد. و البته فکر نکنید راحت است. به ظاهرش نمی‌خورد، اما ده‌ها هزار نفر برای هر پوزیشن اپلای می‌کنند؛ و راستی، بهتر است شهروند آمریکا یا استرالیا باشید!

خب، این رویا شروع نشده پرپر شد :)) ولی خدا را چه دیدی! زندگی اتفاق‌های غیر منتظره کم ندارد! شاید یک روزی محقق شد!

  • ۱۴۸
سورنا قادری

جالب بود  ! ممنون 

منم به زندگی در مکان های نو و جالب علاقه دارم . البته خیلی خوبه آدم همسری داشته باشه که باهاش باشه . تنهایی ممکنه سخت بگذره . 

 

------------------

به وبسایت ما هم سر بزنید . خوش حال میشیم از حضورتون 

اگه مایل بودید ما رو دنبال کنید 

امید ‌‌

edge of the world

جاهایی که این حسه رو دارن خیلی خوبن. مثل ISS، فیزیک، اون دیواره توی GOT، انتهای راهرو علوم پایه که هیچکس نمیرفت، پشت‌بوم پترو،،

امیدوارم بالاخره محقق شود.

دقیقا edge of the world توصیف درستیه. مرسی‌ :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فکرها، دغدغه‌ها و خاطرات یه دخترِ دانشجویِ کامپیوترِ بیست و شش ساله؛ که میترسه یادش برن.. که نمیخواد یادش برن!
Designed By Erfan Powered by Bayan