حال دل

حال دل با تو گفتنم هوس است..

۹۸۶ روز

  • ۰۰:۴۸

 

آهنگ امروز

در باب مذهب، غیر ایرانیان و ایرانیان خارج از کشور

 

امروز با عطیه بحثی داشتیم که فکر می‌کنم بد نباشه راجع بهش اینجا بنویسم. موضوعی که فقط باید ایرانی و مذهبی باشی تا بتونی درک کنی.

فکر می‌کنید بیشترین جبهه‌گیری و بی‌احترامی به مسلمون‌های مذهبی ایرانی در خارج از ایران از سمت چه کسایی صورت می‌گیره؟ اسرائیلی‌ها؟ بی‌دینان فرانسوی؟ آتئیست‌های آمریکایی؟ دانشجوهای الهیات مسیحی آلمانی؟ بله درست حدس زدید، هم وطنان ایرانی غیر مذهبی! (با همه‌ی گروه‌هایی که نام بردم برخورد داشتم)

علت چیه؟ الان فرضیه‌ی خودم رو توضیح می‌دم. سال‌ها حکومت دینی، دخالت در پوشش و چیزهای دیگه، مدارس و ناظم‌ها و سخت‌گیری‌های بی‌مورد، و باز هم دخالت و دخالت و دخالت، بیشتر از هر حکومت غیردینی و طاغوتی بذر نفرت در دل‌های آدم‌هایی کاشته که به هر دلیلی اعتقادی به مذهب و اسلام ندارن، یا داشتن و دیگه ندارن. آدم‌هایی که از امر به معروف‌ها و نهی از منکر‌های غلطی که شدن متنفرن، خاطرات مدرسه رو با انزجار تعریف می‌کنن، و در کمال تعجب، خودشون بازتابی شدن از تنفری که ذره ذره در اونها جمع شده. از امر به معروف و نهی از منکر بیزارن، ولی در طول سالیان ناخودآگاه یادش گرفتن، به همون روش سعی دارن آدم‌های مذهبی رو به راه راست خودشون هدایت کنن. در ظاهر روشن‌فکر، ولی در حقیقت مثل همون مربی پرورشی یا ناظم دوران مدرسه‌شون رفتار می‌کنن. با پوسته‌ی دیگری، برای اهداف دیگری. به طور خلاصه بی اون که متوجه باشن بازتابی شدن از چیزی که بهش منتقدن.

خیلی از ایرانی‌های مذهبی خارج از کشور تجربیات مشابهی از برخورد با هم وطنا دارن. از هم‌وطن‌هایی که اولین فرضشون با دیدن حجابت آقازاده بودنه. از افرادی که با شوخی و خنده می‌گن حالا روسری‌ت رو برداری کسی به تو نگاه نمی‌کنه، حالا حلال نخوری چیزی نمی‌شه. تا افرادی که مثلا با منطق سعی در هدایت کردن‌ت دارن، میدونی تو ذبح شرعی حیوون درد بیشتری می‌کشه؟(راستی اگه در این مورد سوالی دارید بگید توضیح بدم) تا اونایی که فقط بی‌محلی می‌کنن و باهات سرد رفتار می‌کنن. یا غیر مستقیم طعنه می‌زنن. این‌ها باعث می‌شن مطمئن باشم حاضرم با یه بی‌دین خارجی ازدواج کنم تا یه ایرانی غیرمذهبی. چون از دسته‌ی اول تا به حال جز احترام چیزی ندیدم!

راستی همه‌ی ایرانی‌ها اینطوری نیستن. مثلا گروهی که شنبه با هم بیرون رفتیم این‌طور نبودن و واقعا خوشحال شدم. تنها راهی که فعلا دارم در مقابل دسته‌ای که توصیف کردم دوری کردنه. 

 

  • ۱۱۴
سحر ز.

بیشتر برامون آهنگ بذار رعنا ^_^ :دی

چشم *ـ*
تسنیم ‌‌

در مورد ذبح شرعی اگه تحقیقاتی کردی، خوشحال میشم ما رو هم در جریان بذاری :)

ایشالا در اولین فرصت :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فکرها، دغدغه‌ها و خاطرات یه دخترِ دانشجویِ کامپیوترِ بیست و شش ساله؛ که میترسه یادش برن.. که نمیخواد یادش برن!
Designed By Erfan Powered by Bayan