حال دل

حال دل با تو گفتنم هوس است..

۹۹۳ روز

  • ۰۰:۳۹

 

آهنگ امروز

امروز بالاخره رفتم دانشگاه. توی گروه ما فقط میشل و دیوید و رامین بودن، و پیتر(از استادا). تز الی رو پرینت کردم و با رامین و میشل و دیوید رفتیم نهار. یه رستوران ایتالیایی نزدیک دانشگاه که آخرین بار بعد از امتحان دی ام با بچه‌ها رفته بودیم. خیلی دلم تنگ شد. اون موقع زمستون بود و حالا گرم. میزهای توی پیاده‌رو پر بودن و داخل تقریبا خالی. بیرون نشستیم و حرف زدیم. حرف رسید به عروسی سنتی یکی از بچه‌های اتریشی که اهل یکی از شهرهای مرزی با آلمانه. بعد دیوید و میشل درباره‌ی جشن عروسی‌های سنتی اتریشی توضیح دادن. بعد از ما راجع به عروسیا پرسیدن و وقتی راجع به تعداد مهمون‌ها گفتیم خیلی تعجب کردن. بعد رامین گفت این روزا معمولا عروسی‌ها سنتی نیستن و یه گوگل کرد و اولین فیلمی که اومد رو نشون داد. از این کلیپ‌های عروسی بود که من خیلی بدم میاد :))) از اینا که عروس و دوماد فیلم بازی می‌کنن انگار :دی خلاصه که بازم متعجب شدن و میشل هی می‌پرسید چرا اِلمان سنتی ایرانی نداره؟ :))

بعد از نهار رفتم تز الی رو دادم برای صحافی و بعد رفتم خرید. این روزها خیلی خرید کردم که البته همه رو لازم داشتم و سعی کردم کالاهای پایدار(sustainable) بخرم ولی بازم عذاب وجدان مصرف‌گرایی دارم. کلا خیلی به این مقوله فکر می‌کنم و به نظرم سخته که وسواسی نشد و از طرفی هم معتقدم اگه مواظب نباشیم افتادن توی دام مصرف‌گرایی خیلی راحته. یکی از راه‌هایی که برای من مفیده اینه که هر موقع احساس کردم چیزی نیاز دارم که باید بخرم، سعی کنم برندی پیدا کنم که پایدار باشه، و همینطور جنسی بخرم که بادوام باشه. اینطوری هزینه‌اش بیشتر می‌شه ولی در دراز مدت حتی از لحاظ هزینه‌ هم به‌صرفه‌تره، چون دیرتر نیازه که جایگزین بشه. اینطوری چیزی که خریدم رو سال‌ها استفاده می‌کنم پس از لحاظ تولید زباله هم محیط زیستی‌تره. در مورد لباس این شیوه خرید کردن باعث می‌شه ظاهرت تکراری بشه ولی من این رو حتی حسن می‌دونم. خیلی قدیم‌ترها که سالی یه دست لباس بیشتر نمی‌خریدن هیچ مشکلی پیش نمیومد! حالا ولی فست فشن باعث شده لباس‌ها ارزون شدن و به همون نسبت هم زود خراب می‌شن و به همین ترتیب آدم به مرور تنوع‌طلب‌تر میشه و فکر می‌کنه باید یه چیزی بخره تا خوشحال شه! کلا تمایلات انسان را پایانی نیست پس سعی می‌کنم از اول جلوش رو بگیرم. از لحاظ دینی هم به اسراف نکردن خیلی تشویق شدیم، ولی وقتی تو کلمات غربی مثل ساستینبل کادوپیچ می‌شه شیک‌تر میشه :)

  • ۷۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فکرها، دغدغه‌ها و خاطرات یه دخترِ دانشجویِ کامپیوترِ بیست و شش ساله؛ که میترسه یادش برن.. که نمیخواد یادش برن!
Designed By Erfan Powered by Bayan