حال دل

حال دل با تو گفتنم هوس است..

۹۹۹ روز

  • ۱۴:۲۱

 

آهنگ امروز

 

دیروز این آهنگ رو شنیدم و ترانه‌اش خیلی برام جالب بود. حالا امروز ببینیم این آهنگ چی میگه و داستانش چیه؟

 

I'm going to a town that has already been burnt down

من می‌خوام برم یه شهری که از قبل کاملا سوخته و نابود شده باشه


I'm going to a place that has already been disgraced

من می‌خوام برم یه جایی که از قبل ننگین بوده باشه (معنای لغوی disgraced ینی کسی که احترامش رو به خاطر رفتار بد علنی از دست داده باشه)


I'm gonna see some folks who have already been let down

من می‌خوام برم مردمی رو ببینم که از قبل ناامید شده باشن (معنای لغوی: به خاطر انجام ندادن کاری که قول داده باشی/ازت انتظار می‌رفته کسی رو نامید کنی)


I'm so tired of America

من خیلی از آمریکا خسته‌ام!

 

I'm gonna make it up for all of The Sunday Times

من می‌خوام برای همه‌ی Sunday Timesها (خبر) جعل کنم


I'm gonna make it up for all of the nursery rhymes

من می‌خوام برای همه‌ی شعر‌های کودکانه داستان‌سرایی کنم


They never really seem to want to tell the truth

به نظر نمیاد که اونا هیچ وقت بخوان حقیقت رو بگن


I'm so tired of you, America

من خیلی ازت خسته‌ام، آمریکا!

 

Making my own way home

راه خودمو به خونه پیدا می‌کنم


Ain't gonna be alone

قرار نیست تنها بمونم


I've got a life to lead, America

من یه زندگی دارم که باید جلو ببرم، آمریکا


I've got a life to lead

من یه زندگی دارم که باید جلو ببرم

 

Tell me, do you really think you go to hell for having loved?

بهم بگو! واقعا فکر می‌کنی برای عاشق بودن میری جهنم؟


Tell me, enough of thinking everything that you've done is good

بهم بگو! کافیه  اینکه فکر کنی هر کاری که تا حالا انجام دادی خوب بوده


I really need to know

من واقعا باید بدونم


After soaking the body of Jesus Christ in blood

بعد از اینکه پیکر عیسی مسیح رو غرق خون کردی


I'm so tired of America

من خیلی ازت خسته‌ام، آمریکا

 

I really need to know

من واقعا باید بدونم


I may just never see you again, or might as well

من شاید دیگه هیج وقت تو رو نبینم، شاید هم ببینم


You took advantage of a world that loved you well

تو از دنیایی که خیلی دوستت داشت سواستفاده کردی!


I'm going to a town that has already been burnt down

من می‌خوام برم یه شهری که از قبل کاملا سوخته و نابود شده باشه


I'm so tired of you, America

من خیلی ازت خسته‌ام، آمریکا

 

Making my own way home

راه خودمو به خونه پیدا می‌کنم


Ain't gonna be alone

قرار نیست تنها بمونم


I've got a life to lead, America

من یه زندگی دارم که باید جلو ببرم، آمریکا


I've got a life to lead

من یه زندگی دارم که باید جلو ببرم


I got a soul to feed

من روحی دارم که باید تغذیه‌اش کنم


I got a dream to heed

من رویایی دارم که باید روش متمرکز بشم


And that's all I need

و این همه‌ی چیزیه که بهش نیاز دارم

 

Making my own way home

راه خودمو به خونه پیدا می‌کنم


Ain't gonna be alone

قرار نیست تنها بمونم


I'm going to a town

من می‌خوام برم به یه شهری


That has already been burnt down

که از قبل کاملا سوخته و نابود شده باشه

 

آهنگ سال ۲۰۰۷ ساخته شده. Rufuz Wainwright که یه خواننده‌ی آمریکایی/کاناداییه آهنگ رو نوشته و همون سال هم جایزه‌ی آهنگساز سال جونو رو به خاطر این آهنگ می‌بره. اگه می‌خواید بدونید دقیقا منظورش چیه، تو یه مصاحبه در همون سال ۲۰۰۷(دوران ریاست جمهوری بوش) گفته:

"معنای این آهنگ خیلی ساده است! اصلش اینه که من در حال حاضر با آمریکا مشکل دارم. ما همه آمریکا رو دوست داریم، فکر می‌کنم هر کسی به نوعی دوستش داره، ولی باید قبول کنیم که در سال‌های اخیر اشتباهات خیلی زیادی درباره کلی موضوع انجام داده. و همه باید با این حقیقت کنار بیایم!"

خیلیا الان دوباره یاد این آهنگ افتادن. هرچند، من می‌تونم جای آمریکا ایران رو هم بذارم.

  • ۸۹
امید ‌‌

از اونجایی که از ۱۰۰۰ خاص تره، نهصد و نود و نهمین روز وبلاگتون مبارک

امیدوارم هر روزِ زندگی تون یه روز خاص باشه.

مرسی خیلی ممنونم!
ای بابا حیف شد که :( میدونستم خاص‌تره راجع به یه چیز خاص‌تر مینوشتم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فکرها، دغدغه‌ها و خاطرات یه دخترِ دانشجویِ کامپیوترِ بیست و شش ساله؛ که میترسه یادش برن.. که نمیخواد یادش برن!
Designed By Erfan Powered by Bayan