حال دل

حال دل با تو گفتنم هوس است..

BlogMas روز اول، چند معرفی

  • ۲۰:۳۸

سلام! آخرین جلسه‌ی امروزم کمی پیش تمام شد. رفتم توی آشپزخانه و چای و بهارنارنج دم کردم. حالا نشسته‌ام پای لپ‌تاپ و تا چای دم بکشد می‌نویسم.

تصمیم گرفتم برای اینکه نوشتن راحت‌تر شود ساختار خاصی نداشته باشم. یعنی لزوما هر روز یک موضوع و نوشته‌ی درست و حسابی نخواهد داشت. هدف فقط این است که بنویسم، حتی شده یک پاراگراف. 

من از آن آدم‌هایی نبودم که موقع غذا خوردن چیزی نگاه کنم. از بچگی در خانواده سر سفره فقط با هم حرف می‌زدیم و به ندرت تلویزیون روشن بود، مگر ماه رمضان. خوابگاه هم که رفتم همین‌طور. همیشه از همه می‌پرسیدم تا حداقل یک نفر پیدا شود که با هم شام و نهار بخوریم. بیشتر اوقات هم می‌شد که چند نفر می‌شدیم و سفره پهن می‌کردیم و یک وعده غذا با حرف‌هایمان یکی دو ساعت طول می‌کشید. برای من غذا خوردن با آدم‌هایی که دوستشان دارم یکی از لذت‌های بزرگ است. از دو سال پیش که تنها زندگی می‌کنم این لذت تا حد زیادی از دست رفته. گاهی می‌شود که تماس تصویری می‌گیرم و با خانواده حرف می‌زنم و غذا می‌خورم. گاهی با فاطمه و عطیه. فاصله زمانی‌ام با فاطمه تقریبا جوری است که می‌شود او نهار آماده کند و من شام. بعد با هم غذا می‌خوریم. ولی بیشتر اوقات هم پای یوتوب غذا می‌خورم. راستش یوتوب شبکه اجتماعی مورد علاقه‌ام است. توی این پست چندتا از کانال‌های مورد علاقه‌ام را معرفی می‌کنم. اکثرا برای دیدن یک ویدئوی کوتاه موقع غذا خوب‌اند. این معرفی هیچ ترتیب خاصی ندارد.

 

۱. آئوری کاتارینا

اگر به عکس‌های قبل و بعد تمیزکاری علاقه دارید این کانال مخصوص خود شماست! خانم آئوری کاتارینا می‌رود و کثیف‌ترین خانه‌ها را تمیز می‌کند و ویدئو می‌سازد. خیلی عجیب است که تماشای اینجور ویدئوها برای بخش زیادی از آدم‌ها خیلی satisfying است. ولی بخش جالب و مهم‌تر کار این دختر این است که این کار را مجانی و برای افراد با افسردگی حاد انجام می‌دهد. اگر یکی از ویدئوها را ببینید لابد با خود فکر خواهید کرد که چه جور آدمی می‌تواند میان این همه زباله و کثافت زندگی کند؟ آنچه افسردگی می‌تواند بر سر آدم‌ها بیاورد باورنکردنی‌ است. بعضی از این آدم‌ها این موضوع را از بقیه و حتی نزدیک‌ترین افراد زندگی‌شان پنهان می‌کنند. دیدن این ویدئوها یادآور خوبی است که بیشتر حواسمان به آدم‌های دور و برمان باشد.

 

۲. مهشید

مهشید یک یوتوبر ایرانی است و من ولاگ‌های روزانه و معرفی کتاب‌هایش را خیلی دوست دارم. شروع قرنطینه و روزهای اول کرونا را با مهشید و ولاگ‌هایش گذراندم. جالب است که تماشای زندگی معمولی روزمره‌ی آدم‌های دیگر می‌تواند برایم جذاب باشد! رابطه‌ی مهشید و همسرش مثل دو تا دوست است و خیلی دوست‌داشتنی :)

 

۳. یانیک کیلچر

این یکی کمی تخصصی است. یانیک به تازگی دکترایش را تمام کرده و مقاله‌های جدید و معروف یادگیری ماشین را توضیح می‌دهد. برای کیپ‌آپ کردن با روند سریع این فیلد خیلی خوب است، در این حد که ایده‌های مفاله‌های جدید را بدانی و اگر مرتبط با ریسرچت بود بروی و خود مقاله را بخوانی. ویدئوهایش معمولا به درد موقع غذا نمی‌خورند البته :)

 

۴. Easy German

همانطور که از اسمش پیداست، کانال خوبی‌ست برای یادگیری زبان آلمانی. هر قسمت یک موضوع یا سوال مشخص دارد و در خیابان‌های آلمان (معمولا برلین) از مردم گزارش می‌گیرند. خوبی اش به این است که با طرز صحبت آدم‌های واقعی با لهجه و سن و جنسیت مختلف آشنا می‌شوی، زیرنویس انگلیسی و آلمانی دارد، و موضوعاتش معمولا جالب هستند. 

 

۵. Hamimommy

کانال یک خانم خانه‌دار کره‌ای از روزمرگی‌هایش است، مادر دختربچه‌ای به نام هامی. نکته‌ی جالب این است که این خانم هیچ حرفی در طول ویدئوهایش نمی‌زند، فقط زیرنویس. فیلم از غذا پختن و تمیز کردن خانه و بازی با دختر و همسرش. به نظر خسته‌کننده می‌آید؟ پیشنهاد می‌کنم یک قسمت ببینید؛ بیش از یک و نیم میلیون نفر این طور فکر نمی‌کنند. زاویه‌های فیلم‌برداری و نورپردازی و همه چیز خیلی ظریف و حرفه‌ای است. و البته من هر بار ویدئوهایش را میبینم به همسرش حسودی می‌کنم :))

 

۶. Cercle

سرکل یک تیم فوق حرفه‌ای است. هر اپیزود از یک موسیقی‌دان یا گروه موسیقی دعوت می‌کنند و در لوکیشن‌های خیلی خاص، از اجرای زنده‌شان فیلم می‌گیرند. در آخر هم با آن‌ها مصاحبه می‌کنند. کارشان فوق‌العاده است.

 

۷. The Chateau Diaries

در اروپا تعداد زیادی قلعه وجود دارد. قلعه‌هایی که در گذشته‌های نه چندان دور، متعلق به اشراف‌زادگان و اربابان بوده‌اند. امروز اما خیلی از این قلعه‌ها خالی از سکنه‌اند. هزینه‌ی نگهداری از این قلعه‌ها خیلی بالاست و برای خیلی از وراث، به دردسرش نمی‌ارزد. این است که با پول یک آپارتمان در وین و سایر شهرهای بزرگ، می‌شود مثلا در فرانسه قلعه‌ای تاریخی خرید. این دقیقا کاری است که استفانی انجام داده. در بیست و نه سالگی وقتی دنبال خرید آپارتمانی در لندن بوده، تصمیم می‌گیرد در عوض به طور شراکتی با دوستش قلعه‌ای در فرانسه بخرد. باقی داستان و هزینه‌های جانبی و سال‌ها مرمت این قلعه را می‌توانید توی کانالش ببینید. ولی نکته‌ی جالبی که کانال او دارد این است که با شروع پندمیک و خانه‌نشینی مردم خیلی ناگهانی محبوب شد. مردم دوست داشتند در مرمت و تکمیل دکوراسیون این قلعه مشارکت کنند! حالا استفانی و قلعه‌اش بیشتر از سه هزار حامی در پترون دارند که تقریبا سی هزار یورو در ماه کمک می‌کنند. این هم از عجایب یوتوب است. مردم حاضرند برای اینکه یک نفر برای قصرش مبل و پرده بخرد با کمال میل پول بدهند و بعد با دیدن ویدئوهایش لذت ببرند :)

 

۸. Wheels to Wander

اریک و ماودی، زوج دوچرخه‌سوار هلندی! دو سه سال پیش دور دنیا را با دوچرخه سفر کردند و ویدئو ساختند، از ایران هم عبور کرده‌اند. الان دوباره در سفرند، این بار در اروپا. ویدئوهایشان قشنگ و حرفه‌ای است و مشخص است برای ادیت و فیلم‌برداری حسابی وسواس به خرج می‌دهند. توضیح بیشتری لازم نیست، اگر دوچرخه‌سواری یا سفر و طبیعت‌گردی دوست دارید سری به کانالشان بزنید!

 

خب فکر می‌کنم تا همین‌جا کافی باشد. خیلی خوشحال می‌شوم اگر شما هم کانالی دنبال می‌کنید به من معرفی کنید!

  • ۷۸
مهسا -

واااای چقدر جالب! از دیروز که درمورد یوتوب و ولاگهاشون نوشتی میخواستم بهت بگم لطفا چند تا کانال یوتوب معرفی کن چون من اصلا اهلش نیستم و نمیشناسم کانالارو. و دقیقا تو ذهنم همون دو تا کانال آخریه بود که تابستون درموردشون صحبت کرده بودی. چه خوب کردی اینطوری شروع کردی :)) دمت گرم! مرسی :*

درمورد غذا خوردن هم که... :( هععععی! رعنا یه شبهایی واقعا دلم لک میزنه واسه اینکه مثل همون موقع تابستون چای دم کنیم بشینیم همراه با چای خوردن یه دل سیر حرف بزنیم! 

ایول چه خوب پس :دی به یوتوب شانس بده! دوست خوبی می‌تونه باشه :) 

واقعا هعععععی.. انصاف نیست که ما تو یه شهر زندگی نمی‌کنیم :'(
مرسییی ^_^ خیلی خوشحالم کردی :)

آی دا

منم یادم افتاد که چقدر موقع غذا خوردن تنهام :(

:'( زمان که بگذره آدم عادت می‌کنه کمی...
راستی این کانال هم بد نیست: https://www.youtube.com/user/michellechoii این دختر هم تنها زندگی می‌کنه و خاطرات تنها زندگی کردنش کوتاهن، حس خوبیه که با یکی دیگه که تنهاست غذا بخوری :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
فکرها، دغدغه‌ها و خاطرات یه دخترِ دانشجویِ کامپیوترِ بیست و شش ساله؛ که میترسه یادش برن.. که نمیخواد یادش برن!
Designed By Erfan Powered by Bayan